wtorek, 12 maja 2015

Biotyna tabletki Puritan's Pride oraz Biotebal- witamina B7 (H) na porost włosów i zahamowanie wypadania. Cudo na włosy!

Witajcie!

Jak wiecie- dokładnie 3 miesiące temu obcięłam 57cm włosów. :) Moim prawie życiowym celem stało się ich zapuszczenie w jak najkrótszym czasie do łopatek. Stosuję wiele sposobów na przyspieszenie porostu. Jednym z nich jest łykanie biotyny. Co to właściwie jest i dlaczego jest taka skuteczna, a Internet wręcz huczy na jej temat?

Włosy po równych 3 miesiącach: 1 miesiąc stosowania biotyny - urosły 7cm! Co daje średni przyrost 2,3 cm/ miesiąc. Dla mnie to sporo :)

Trzeba wziąć pod uwagę, że pochyliłam trochę głowę do przodu, włosy też są podwinięte więc rzeczywistego przyrostu do końca nie widać na zdjęciu.



Biotyna  jest nazywana witaminą H bądź witaminą B7 oraz witaminą piękności. Jest niezbędna do wytwarzania glukozy, syntezy kwasów tłuszczowych, wspomaga pracę tarczycy, wpływa korzystnie na funkcjonowanie skóry i włosów, umożliwia prawidłową krzepliwość krwi. Witamina H odpowiada za odpowiednie działanie układu nerwowego,  gruczołów potowych, jąder, erytrocytów.



Objawy niedoboru biotyny: (są rzadkie)
- wypryski, stany zapalne skóry, łuszczenie się skóry
- wypadanie włosów i ich przetłuszczanie się, łojotok
- odbarwianie się włosów oraz skóry
- zmiany zapalne w obrębie jelit
- podwyższony poziom cholesterolu
- powiększenie wątroby
- brak łaknienia a nawet nudności
- depresja, obniżenie nastroju
- senność i znużenie
- bóle mięśni
- niedokrwistość (wit. B7 uczestniczy w przenoszeniu tlenu)
- zapalenie spojówek

Kiedy jesteśmy narażeni na niedobór biotyny:
- antybiotykoterapia (ponieważ wit. B7 jest syntetyzowana przez florę bakteryjną jelit, którą niszczymy przez przyjmowanie antybiotyków)
-leczenie Sulfonamidami (sulfamidami) - preparaty odkażające, bakteriobójcze
- spożywanie surowych białek jaj (gotowane nie mają takiego działania) 

Źródła biotyny:
oraz:
- syntetyzowanie jej poprzez florę bakteryjną jelit
- nerki wieprzowe,
- groch,
- nasiona słonecznika,
- kalafior,
- drożdże,
- mleko,
- otręby,
- banany


Dlaczego biotyna jest dobra na włosy?
Biotyna zasila macierz włosów za pomocą cząsteczek biodostępnej siarki. Dzięki temu włosy są silne i elastyczne. Reguluje metabolizm skóry, w której rosną włosy. Wpływa na stan korzeni włosów oraz tempo ich wzrostu oraz przeciwdziała wypadaniu i łysieniu. Zapobiega także łojotokowi.

Zapotrzebowanie i przedawkowanie:
Zapotrzebowanie na biotynę jest niewielkie. Nie ma dokładnie sprecyzowanej zalecanej dawki, ale uznaje się, że zapotrzebowanie dzienne wynosi 75-300 mcg czyli 0,075-0,3mg aby zapobiec niedoborom. Nadmiar biotyny jest usuwany z organizmu w moczu więc nie dochodzi do jej kumulowania i przedawkowania. Oczywiście ważny jest umiar, bo przyjmując długotrwale jej kosmiczne ilości możemy sobie w końcu zaszkodzić. 

Jaki ja specyfik stosuję i co polecam?
Biotyna Puritan's pride 7500 mcg czyli 7,5mg- dawka dość duża. Preparat kupiłam przez Internet za ok. 40zł z przesyłką. Ma 100 tabletek, dziennie spożywamy 1szt.  Biotyny tej firmy nie dostaniemy w sklepach stacjonarnych, jest ona sprowadzana z USA. Sprzedawana jest w różnych dawkach np. 1000mcg, 2000mcg, 5000mcg a nawet 15000mcg- to już dawka polecana przy wyłysieniu np. po chemoterapii. Rozważam zrobienie przerwy dla bezpieczeństwa, ponieważ stosuję tabletki już ponad miesiąc, a dawka jest spora. Preparat ma postać małych białych tabletek, które łatwo można połknąć. Jak pisze producent - preparat nadaje się dla wegetarian, a nawet wegan, bo nie zawiera sztucznych barwników, poprawiaczy smaków, słodzików, jest bez konserwantów i cukru, bez skrobi, bez mleka, bez laktozy, bez soi, glutenu, bez pszenicy, bez drożdży, nie,zawiera wyciągów z ryb oraz jest pozbawiony sodu. 



Drugi specyfik, który stosuje moja siostra to Biotebal 5mg (są też wersje 2,5mg) 30 kapsułek za ponad 30zł. Preparat jest również skuteczny, hamuje wypadanie włosów. Jest łatwo dostępny, bo możemy go dostać w każdej aptece. Jeśli jednak przeliczymy koszty, to widać, że produkt firmy Puritan's pride jest sporo tańszy i możemy dostać większe dawki biotyny. Biotebal występuje w postaci białych małych tabletek. Polecam dla tych, którym nie przeszkadza wyższa cena. 

Są także na rynku do kupienia tabletki do ssania z Biotyną np. Zdrovit Biotyna. Jej dawka jest sporo niższa, ale polecam takie rozwiązanie dla osób, które skończyły kurację większą dawką biotyny jako lekkie wspomaganie porostu włosów. Dawka tabletek do ssania wynosi 2-4 tabletki po 0,10mg, zawiera glukozę.

Moje efekty stosowania biotyny na włosy:
- minimalne zmniejszenie łojotoku (mam teraz z tym ogormny problem)
- wzmocnienie paznokci (jednak nadal się jeszcze rozdwajają)
- zahamowanie wypadania włosów
- szybszy porost! 
- baby hair, zagęszczenie czupryny
- lekka poprawa stanu cery (mam teraz z tym ogromny problem)


Stosowałyście kiedyś biotynę? Jak się u Was sprawdziła? Jestem ciekawa Waszych opinii :)
Pozdrawiam Was,

21 komentarzy:

  1. Miałam kiedyś tabletki Biotebal i były dobre ale muszę do nich wrócić dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy bym nie ścięła tak pięknych włosów jak miałaś :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na szczęście włosy odrastają :) nie przeczę- potrzebowałam zmiany, ale zdecydowanie lepiej czuję się we włosach dłuższych. Teraz moim celem jest zapuszczenie ich do łopatek :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. kupiłam te tabletki i o dziwo! zatrzymały mi wode w organiźmie w ciagu tygodnia miałam 1kg więcej wody!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę dziwne... Ja nie odnotowałam żadnych efektów ubocznych. Może początek suplementacji zbiegł się niefortunnie z końcem Twojego cyklu? Biotyna w żadnym wypadku nie powinna zatrzymywać wody w organizmie. Przeanalizuj swoją dietę, poziom nawodnienia, bo to wszystko mogło dać taki efekt. A czy Twoja dolegliwość minęła? Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Nie wiedziałam, że biotyna ma taki wpływ na porost włosów :) Liczę na dalszą obserwację, szczególnie w sprawach łojotoku, ponieważ też mam z tym problem :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Po miesiącu stosowania Biotebalu stwierdziłam, że nie pomaga, włosy wypadały na potęgę jak wcześniej, jednak dałam mu szansę na kolejny miesiąc i mniej więcej w połowie drugiego miesiące wypadanie zmniejszyło się o około 50%. Jestem super zadowolona z tego leku i mam zamiar stosować kolejne dwa miesiące. Polecam. Efekty będą tylko trzeba uzbroić się w cierpliwość.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja stosowałam biotebal 2x dziennie 5mg przez ok półtora miesiąca ponieważ ciężko u mnie z systematycznością. Włosy urosły o ponad 4cm. Na twarzy zero pryszczy przez ponad dwa miesiące (chociaż normalnie przez 2 tyg. w mies. miałam z tym problem) i co najważniejsze przestały mi wypadać rzęsy. Poprostu cud! ;) ostatnio piłam tylko drożdże ale przerzucam się na Puritan's pride

    OdpowiedzUsuń
  8. A biotynę Swanson ktoś próbował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęłam kurację z biotyną svansona - 5mg, ale to pierwszy tydzień, trudno oceniać.

      Usuń
  9. cześć :) chciałabym się dowiedzieć jak stosowałyście biotebal, na czczo czy po jedzeniu?

    OdpowiedzUsuń
  10. Do właścicielki blogu - prosze daj mi znać jak zamówiaś tą biotynę - nie wiem gdzie jej zuać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo nam miło, że przetestowała Pani nasz produkt Biotyna w tabletkach . Cieszymy się również, że spełnił Pani oczekiwania :) Biotyna rzeczywiście doskonale wpływa na włosy, ale również na paznokcie i dobre samopoczucie. Na pewno warto ją przetestować.

    OdpowiedzUsuń
  12. Co myślicie o Biotynie Swansona?

    OdpowiedzUsuń
  13. Stosuje biotebal od ok. Pół roku. 3 miesiące i miesięczna przerwa. Teraz skończyłam opakowanie i postanowiłam zamówić większą dawkę biotyny, tej firmy którą polecasz tylko 10mg. Przyznam że biotebalem jestem zachwycona. Miałam włosy do ramion na wakacje nawet trochę krótsze a na dzień dzisiejszy mam długość poniżej łopatek. Nie wiem dokładnie ile mi rosną miesięcznie ale 2,5cm to minimum patrząc na odrosty. Po ciąży miałam bardzo rzadkie włosy i musiałam ściąć je na Boba bo wyglądałam kiepsko w dłuższych. Teraz mam gęste lśniące wlosy, mięciutkie, zero rozdwojonych koncowek od sierpnia i pełno baby hair. Jestem bardzo ciekawa jaki będzie efekt po większej dawce :) biotyna pomogła mi również przy trądziku. To magiczne tabletki, polecam w 100% ! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Niestety, preparat Puritan's pride nie nadaje się ani dla wegetarian, ani dla wegan, gdyż zawiera żelatynę i wosk pszczeli, tutaj można przeczytać skład: http://www.puritanpride.com.pl/glowna/79-biotyna-w-tabletkach-5000-g-60-kaps.html
    Co ciekawe na produkcie napisane jest, że nie zawiera soi, a w składzie ma olej sojowy. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś na włosy?? tylko biotyna + krzem od Noble Health.

    OdpowiedzUsuń
  16. Po Twoim wpisie wydaje mi się że mam niedobór biotyny, sporo mi uświadomiłaś swoim wpisem. dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja regularnie od ok. dwóch miesięcy biorę biotebal z biotyną. Fantastycznie działa na włosy. Nie tylko przestały wypadać, ale też bardzo się wzmocniły i są zdrowsze

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne pomysły i interesujący wpis !

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga! Jeszcze milej będzie mi jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.Dziękuję serdecznie za każdy komentarz nie będący spamem. :) Zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate

Szukaj na tym blogu