wtorek, 26 marca 2013

Wypadanie włosów na wiosnę. Dopadło i mnie!

Witam Was!


Na początku chciałam zaznaczyć, że obcięłam włosy o 5cm, bo końcówki były w złym stanie. Włosy układają mi się teraz lepiej :) Na zdjęciu włosy rozpuszczone po warkoczu więc są powykręcane w każdą możliwą stronę. Widać wyraźnie, że końcówki są teraz proste (niestety mają tendencję do zawijania się w bok i nie umiem tego powstrzymać... a prostować nie chcę).



A teraz przejdźmy do głównego tematu tego posta jakim ma być sezonowe wypadanie włosów :)




Ostatnio spotkał mnie problem, z kórym nie miałam do czynienia już jakieś 4 lata. Dopadła mnie nadmierna utrata włosów. Borykam się z tym od ok. 2 tygodni, włosy wychodzą przy każdym czesaniu (o wiele więcej niż obserwowałam wcześniej ) i pomiędzy szczotkowaniem znajduję mnóstwo włosów na odzieży, pościeli, podłodze itp. ;/


W TYM poście pisałam o przyczynach nadmiernego wypadania włosów. Dziś chciałabym się skupić na wypadaniu sezonowym. Być może ktoś z Was ma ten sam problem co ja.



To jest ilość włosów jaka wypadła mi tylko podczas delikatnego przeczesania włosów PALCAMI...  Żeby nie było, że popadam w paranoję :D -  dziś dwa razy czesałam włosy szczotką i za każdym razem ilość włosów, które wypadły była znacznie większa niż na zdjęciu.



Czy wypadanie włosów na wiosnę jest normalne?

Każdego dnia wypada nam ok. 100 włosów dziennie (różne źródła podają inny przedział, ale wszędzie jest on podobny). Jest to ilość normalna i związana jest z tym, że włos ma trzy fazy "życia". Będąc w fazie telogenu (spoczynku) przygotowuje się do późniejszego wypadnięcia co obserwujemy na szczotce ;)

Problem zaczyna się, gdy zauważamy wzmożone wypadanie, gdy włosy są bardzo słabe i przy delikantym pociągnięciu wypada ich więcej niż zazwyczaj. Osłabienie włosów w okresie wiosennym jest normalnym zjawiskiem i trwa ok. 1-1,5 miesiąca.



Dlaczego wiosną tracimy więcej włosów?


Wykluczając różne przyczyny nadmiernego wypadania włosów jakie opisałam kiedyś w poście (link podany wyżej) są też przyczyny dotyczące wiosennego wypadania włosów. Należą do nich:



1. Niedobór witamin i minerałów w zimowej diecie



Zimą często jemy mniej warzyw i owoców. Powód? Są droższe, niektóre słabo lub w ogóle niedostępne. Dieta uboga w witaminę A, witaminy z grupy B, witaminę C, witaminę E, miedź, żelazo, cynk, selen, NNKT, białka i wodę może odbić się źle na naszych włosach. Co więcej, włosy nie zaczną wypadać od razu, ale po jakimś czasie. Po zimie zaobserwujemy efekty naszej diety na włosach właśnie w okresie wiosennym.



2. Dużą rolę gra tu temperatura



Jeżeli ktoś nie zdawał sobie sprawy z tego, że mrozy nie pozostają obojętne dla naszych włosów to właśnie to może być jedna z głównych przyczyn sezonowego nadmiernego wypadania włosów! Jeżeli przy mroźnej aurze nie zadbaliśmy o odpowiednią ochronę naszych włosów, nie nosiliśmy czapki, nie zabezpieczaliśmy końcówek włosów olejem to pamiętajmy, że przemrożenie włosów i cebulek włosów zimą, znacznie osłabia włosy, co widać dopiero wczesną wiosną. 



3. Aura ma też znaczenie



Wiosenna pogoda potrafi być kapryśna- to wie każdy z nas. Ale czy wiemy, że ma to zły wpływ na nasze włosy? Naprzemienny deszcz i słońce, słoneczne dni przeplatane z mroźnymi i śnieżnymi okresami. Przy tak zmiennych  warunkach  atmosferycznych brak  stabilizacji  niestety nie wpływa to dobrze na nasze włosy. 



Często nasza czupryna narażona jest na wiatr, plątanie się pasm i czapkę. Co złego jest w czapce? Możnaby rzec, że nic, ale pod warunkiem, że jest dobrze dobrana! Nie nośmy ciasnych, wykonanych z tworzywa sztucznego nakryć głowy, bo osłabiają one strukturę włosów. Nasze fale tracą sprężystość w efekcie  stając się łamliwe, kruche i słabe. 

Dodam jeszcze, że zimą warto nosić czapkę, bo zabezpiecza włosy przed mrozem i uszkodzeniami mechanicznymi (grube kurtki, szaliki), ale dobierzmy odpowiednią czapkę, bo można nią zrobić krzywdę naszym włosom. 


4. Przesilenie wiosenne i hormony. 



W czasie zmiany pory roku nasz organizm jest przemęczony po okresie zimowym, osłabiony przebytymi chorobami (szczególnie tymi z wysoką temperaturą) i zażywanymi lekami, brakiem wystarczającej ilości słońca i przebywania na świeżym powietrzu. W okresie wiosennym zmienia się także gospodarka hormonalna naszego organizmu i zazwyczaj kończy się  cykl "życia" włosa, w efekcie czego widzimy większą ilość włosów, które wypadły.  



5. Nadmierne przetłuszczanie się włosów



Łojotokowe zapalenie skóry nie pozostaje obojętne dla naszych włosów. Jeżeli nasze gruczoły łojowe produkują zbyt dużo sebum to dochodzi do ognisk zapalnych bądź stanów ropnych. Zjawiska te powodują wypadanie włosów, a towarzyszące im pojawianie się blizn pozostawia po sobie łyse już na zawsze obszary. Często nadmierne przetłuszczanie włosów ma związek  z noszeniem obcisłych czapek porą zimową. Pamiętajmy również o doborze odpowiednich ubrań w zimie- zbytnie przegrzewanie się i nadmierne pocenie sprzyja przetłuszczaniu się skóry głowy.



Jak wzmocnić włosy wiosną?



  • o skutkach zimowego postępowania nie myślmy wiosną, a zimą! Uda nam się w ten sposób ominąć ( lub częściowo wyeliminować) wiele negatywnie oddziałujących na włosy czynników
  • zadbajmy, by nasza dieta była bogata w witaminy i minerały. Jedzmy warzywa, owoce, orzechy.
  • Wzmacniajmy włosy wcierkami - Jantar, Joanna Rzepa, Radical, Seboradin, woda brzozowa
  • Można wspomóc się suplementacją witamin
  • Wykonujmy masaże skóry głowy- poprawiają ukrwienie
  • Włosy czeszmy delikatnie, upinajmy również niezbyt ciasno
  • Chrońmy włosy przed dużym wiatrem, deszczem, śniegiem i gorącym słońcem
  • Pijmy napar z pokrzywy, ze skrzypu polnego (pamiętajmy, że wypłukuje on witaminę B1 więc trzeba ją zażywać).
  • Dbajmy o ubiór adekwatny do pogody (nie przegrzewajmy się, nie stwarzajmy okazji do zachorowania).
  • Zabezpieczajmy końcówki włosów olejem
  • Wykonujmy odżywcze maski do włosów np. z żółtkiem jaja
  • Róbmy ziołowe płukanki na wzmocnienie włosów

Moje włosy są szczególnie osłabione, bo ok. 3 miesiące temu odstawiłam tabletki antykoncepcyjne, a jak wiemy sprzyja to wzmożonej utracie włosów :( Wzmacniam codziennie włosy wcierką Radical, Jantar i wodą brzozową. Dodatkowo zaczęłam pić herbatę z pokrzywy (już mi się kończy, ale mam kupiony skrzyp polny) i zażywam Belissę. Obchodzę się z włosami jak z jajkiem i nieciągnę, nie szarpię. Pozostaje mi jedynie cierpliwie czekać na poprawę :)



A Wam włosy również wypadają na wiosnę? Znacie na to jakieś sprawdzone sposoby?
Pozdrawiam Was serdecznie, 










25 komentarzy:

  1. Ja już nie chce myśleć kiedy i mnie to dopadnie... Zawsze po zimie wypadają mi przez całe wiosnę i lato. Obserwuję i zapraszam do mnie ewkabloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wzmacniaj je już na zaś zanim Cię dopadnie wiosenne wypadanie! :)

      Usuń
  2. Masz piękne włosy-nie martw się-ja też cierpię z powodu wypadania włosów-mam wrażenie,że wszędzie je widzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie tydzień temu dopadło ale już coraz mniej wypadają :) Piękne włosy @!

    OdpowiedzUsuń
  4. Używam toniku przeciwko wypadaniu Babuszki Agafii, więc póki co nie zauważyłam zmian. Mam nadzieję, że w tym roku mnie to minie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, jeszcze tego toniku nie próbowałam, ale słyszałam o nim. To czekam na Twoją recenzję :)

      Usuń
  5. Zostałaś przeze mnie otagowana - zapraszam do mnie i do wspólnej zabawy :) A włosy śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozazdrościć długości wlosow!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. biotebal 3miesieczna kuracja, polecam :)!!! make-hair-beauty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła biotyna 5mg kosztuje kilka razy mniej, a to jest dokładnie to samo. No i olej z wiesiołka w kapsułkach Gal, bo poza tym, że hamuje wypadanie włosów, to ma mnóstwo właściwości prozdrowotnych.

      Usuń
  8. Mi też zaczęły wypadać włosy na wiosnę, bo jeszcze zimą miałam takie gęste :( Ale pamiętam, że zimą chorowałam też na anginę i schudłam od stycznia 5 kg. Czy to miało jakiś wpływ na włosy?

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj no takie schudnięcie w wyniku złej diety, niedostatecznej ilości skladników odzywczych mogło odbić sie źle na włosach... Również towarzysząca chorobie kilkudniowa wysoka temperatura może mieć wpływ na nadmierne ich wypadanie. Pozdrawiam1

    OdpowiedzUsuń
  10. A mi jak zawsze wypadały tak teraz jakoś przestały

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój facet zaczął ostatnio bardzo łysieć. Wcześniej to samo spotkało mojego starszego brata, ale zauważyłam, że u niego ten proces się zatrzymał. Postanowiłam spytać go czy stosował jakieś środki i dowiedziałam się, że zaopatrzył się w procerin.pl . Postanowiłam zamówić to Tomkowi i czekam właśnie na przesyłkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma to jak reklama no nie? :)

      Usuń
  12. Moj maz ostatnio zaczal łysiec. Natknelam sie na pewien laserowy grzebien. Jest dosc drogi owlosionywojownik.pl Uzywal go ktos moze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie pomogę, nie mam doświadczenia z takim grzebieniem.

      Usuń
  13. Tutaj można znaleźć ciekawe preparaty
    owlosionywojownik.pl/co-na-wypadanie-wlosow-do-200-zl

    Można znaleźć coś dla siebie w przystępnych cenach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ktoś się tu reklamuje :) Ja obstawiam sprawdzone metody - skrzyp polny, trochę suplementów, trochę odżywek. Poza tym włosy na wiosnę regenerują się jak przyroda :) stare wypadają, nowe rosną nim się obejrzymy nasze skronie pokryją się "baby hair" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co z tego skoro na długości będzie licho? :(

      Usuń
  15. Mam ten sam problem i bardzo się martwię. Włosy lecą jak szalone, nie wiem czy ze względu na wiosnę czy na to, że odstawiłam tabletki antykoncepcyjne 5 miesięcy temu.Powiedz mi proszę jak długo trwało u Ciebie to wypadanie? Po jakim czasie stwierdziłaś, że Twoja gospodarka hormonalna się unormowała?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ze mną chyba jest coś nie tak, bo mi włosy wypadają mocniej zimą (prawdziwą, mroźną zimą). Na wiosnę z kolei wszystko wraca do normy. Wygląda na to, że w moim przypadku cykl życia włosa wygląda inaczej.

    Być może uwarunkowane jest to pogodą, a być może to po prostu placebo, wynikające z tego, że na wiosnę mam więcej radości z życia i patrzę przez różowe okulary. Nie wiem, ale z całą pewnością – zweryfikuję to :-)!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga! Jeszcze milej będzie mi jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.Dziękuję serdecznie za każdy komentarz nie będący spamem. :) Zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate

Szukaj na tym blogu