poniedziałek, 12 listopada 2012

Siemię lniane i żel lniany


Zapewne wiele z Was czytało już na blogach włosomaniaczek o siemieniu lnianym. Ja te małe niewinne zmielone ziarenka od dawna dodawałam do jogurtów, sałatek itp. Nie wpadłam jednak na to, że może ono posłużyć jako odżywka na włosy! :) Skuszona pozytywnymi opiniami postanowiłam wypróbować.

A oto efekty po użyciu żelu lnianego:

Na drugi dzień po użyciu żelu lnianego:




2 łyżki siemienia lnianego (niemielonego) zalałam 2 szklankami wody. Gotowałam ok. 15 min na wolnym ogniu. Po tym czasie tworzy się żel, który trzeba przecedzić przez sitko, by oddzielić go od ziarenek siemienia (lepiej żeby był ciepły, bo im chłodniejszy tym trudniej to zrobić). Powstały żel nanosimy na włosy. Możemy dodać jakiejś odżywki albo półproduktów. Nałożyłam na głowę czepek i owinęłam ręcznikiem. Odżywkę lnianą trzymałam na włosach dwie godziny, następnie spłukałam chłodną wodą. 




Na początku włosy były dziwnie sztywne. Zaniepokoiło mnie to... Dodatkowo łatwo się plątały. Ale potem włosy były miękkie, nawilżone i mięsiste. Zyskały sporo na objętości i ładnie lśniły. Ale plątać nadal się plątały i nie wiem co o tym myśleć... Do końca przekonana nie jestem. Na drugi dzień  były trochę lepsze. :) To bardzo dobra naturalna i tania odżywka! Można przygotowany żel przechowywać do 14 dni w szczelnie zamkniętym pojemniczku w lodówce. 

Do czego jeszcze siemię?


Stosowane wewnętrznie:
W układzie pokarmowym działa łagodząco przy bardzo wielu objawach.  Stosowane jest przy biegunkach lub zaparciach, a także zapobiegawczo dla zapewnienia prawidłowej perystaltyki jelit. Szczególnie cenione przy wszelkich nieżytach i nadkwasotach, a nawet wrzodach.

przynosi ulgę w:
  • pomaga w nieżycie żołądka i dwunastnicy; łączy się go wówczas z innymi roślinami – dziurawcem, korzeniem prawoślazu albo korzeniem kozika lekarskiego,
  • przynosi ulgę osobom, u których stwierdzono wrzody,
  • pomaga powstrzymać biegunkę,
  • eliminuje zaparcia,
  • poprawia perystaltykę jelit,
  • przynosi ulgę przy nadkwasocie,
  • łagodzi dolegliwości związane ze stanem zapalnym oskrzeli i gardła (zwiększa wilgotność śluzówki),
  • jest dobrym źródłem lecytyny (pomaga wzmocnić koncentrację i usprawnia pamięć),
  • zapobiega wczesnym objawom demencji starczej,
  • zmniejsza uczucie głodu, powodując poczucie sytości,
  • przeciwdziała wzdęciom,
  • ma właściwości grzybobójcze i antyutleniające,
  • ma działanie podobne do estrogenu (dzięki zawartości fitoestrogenów), łagodzi objawy menopauzy i stosowany jest w profilaktyce nowotworowej,
  • świetnie nawilża suche włosy, dlatego też jest stosowany jako składnik szamponów i odżywek, (zobacz: Siemię lniane dla urody)
  • można z niego sporządzić „kleik” do kąpieli zniszczonych paznokci,
    można zastosować go w przygotowaniu maseczki do cery z problemami (zwartość witaminy E poprawi jej wygląd).
co cennego zawiera?


  • wielonienasycone kwasy tłuszczowe (WNKT) 
  • błonnik pokarmowy
  • witamina E 
  • witaminy z grupy B
  • magnez, wapń, żelazo i cynk.
http://www.siemie-lniane.pl/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo mi miło, że odwiedziłeś/aś mojego bloga! Jeszcze milej będzie mi jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.Dziękuję serdecznie za każdy komentarz nie będący spamem. :) Zapraszam ponownie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate

Szukaj na tym blogu